خبر 2

دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی از کنترل خارج می‌شوند!

اخبار, اخبار داغ
بدون دیدگاه

جیمی سو، مدیر ارشد امنیتی Binance درباره دیپ‌فیک گفت: این فناوری به‌قدری پیشرفته می‌شود که ممکن است به‌زودی یک تأییدکننده‌ی انسانی غیرقابل‌تشخیص باشد.

مدیر ارشد امنیت بایننس هشدار داده است که فناوری Deepfake که توسط کلاهبرداران کریپتو برای دورزدن تأیید مشتری (KYC) در صرافی‌های رمزنگاری مانند Binance استفاده می‌شود، پیشرفت بیشتری می‌کند.

دیپ‌فیک‌ها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ساخته می‌شوند که از یادگیری ماشینی برای ایجاد صدا، تصاویر یا ویدئوهای متقاعدکننده‌ای که شبیه یک فرد است، استفاده می‌کنند. درحالی‌که موارد استفاده قانونی برای این فناوری وجود دارد، می‌توان از آن برای کلاهبرداری و فریبکاری نیز استفاده کرد.

جیمی سو همچنین افزود: «این ابزارها آن‌قدر پیشرفته شده‌اند که حتی می‌توانند به دستورالعمل‌های صوتی طراحی شده برای بررسی اینکه آیا متقاضی یک انسان است و می‌تواند در زمان واقعی این کار را انجام دهد، به‌درستی پاسخ دهند. برخی از تأیید به کاربر نیاز دارد، برای مثال، چشم چپ خود را پلک بزند یا به چپ یا راست نگاه کند، به بالا یا پایین نگاه کند. دیپ‌فیک‌ها امروزه به‌اندازه‌ای پیشرفته هستند که می‌توانند آن دستورات را اجرا کنند.»

بااین‌حال، سو معتقد است که ویدئوهای جعلی هنوز در سطحی نیستند که بتوانند یک اپراتور انسانی را فریب دهند.

سو گفت: «وقتی به آن فیلم‌ها نگاه می‌کنیم، قسمت‌های خاصی از آن‌ها وجود دارد که می‌توانیم با چشم انسان تشخیص دهیم. هوش مصنوعی در طول زمان بر آن‌ها غلبه خواهد کرد؛ بنابراین این چیزی نیست که بتوانیم همیشه به آن تکیه کنیم.»

منبع: کوین تلگراف

تازه ترین ها

تو دنیای رمزارزها چه خبره؟

نوشتهٔ پیشین
آغاز اقدامات ارز دیجیتال ژاپن برای مبارزه با پول‌شویی
نوشتهٔ بعدی
ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران Dogecoin هشدار داد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید