خبر 1

رونمایی بانک مرکزی روسیه از لوگوی روبل دیجیتال

اخبار, اخبار داغ
بدون دیدگاه

بانک روسیه به‌طور رسمی از لوگوی روبل دیجیتال، پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور رونمایی کرد. در کنار با لوگو، این بانک همچنین نرخ کارمزد انجام تراکنش‌های مختلف با روبل دیجیتال را منتشر کرد. طبق این سند، تمام خدمات تا پایان سال ۲۰۲۴ رایگان خواهد بود، اما از سال ۲۰۲۵، هر تراکنش بنگاه به بنگاه (B2B) ۱۵ روبل معادل ۰.۱۶ دلار هزینه خواهد داشت. اشخاص حقیقی نیز باید ۰.۳ درصد از کل مبلغ تراکنش را هنگام انتقال پول به حساب‌های تجاری و ۰.۲ درصد را در هنگام پرداخت خدمات دولتی بپردازند. به گفته اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون بانک مرکزی روسیه، انتظار نمی‌رود که روبل دیجیتال تا پیش از سال ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۲۷ در روسیه مورد پذیریش انبوه قرار گیرد.

خبر 1 2 1
نماد بین‌المللی روبل در یک دایره، این لوگو در چهار ترکیب رنگ اصلی وجود دارد: قرمز و سفید یا سیاه و سفید.
همراه با لوگو، BoR هزینه کمیسیون برای عملیات‌های مختلف با CBDC را ارائه کرد. تا پایان سال 2024، تمام خدمات رایگان خواهد بود، اما از سال 2025، تراکنش‌های تجاری به تجارت هر کدام 15 روبل (0.16 دلار) هزینه خواهد داشت، در حالی که افراد 0.3٪ از کل مبلغ تراکنش را هنگام انتقال به حساب‌های تجاری پرداخت می‌کنند. و 0.2٪ هنگام پرداخت خدمات ملکی.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، لایحه روبل دیجیتال را در 24 ژوئیه امضا کرد. CBDC رسماً در 1 اوت 2023 شروع به کار کرد و با یک مرحله آزمایشی با سیزده بانک محلی شروع شد.
BoR اپراتور اصلی زیرساخت روبل دیجیتال خواهد بود. ارز به‌عنوان روش پرداخت و انتقال عمل خواهد کرد. الویرا نابیولینا، فرماندار BoR اخیراً اعلام کرد که شهروندان مجبور به استفاده از CBDC نخواهند بود، زیرا این بانک همراه با روبل نقدی و غیر نقدی عمل می‌کند.
به گفته اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون فرماندار BoR، رگولاتور انتظار ندارد تا قبل از سال 2025 یا حتی سال 2027 روبل دیجیتالی در روسیه را به صورت انبوه تصویب کند.
ارزهای دیجیتال خصوصی تا حد زیادی در این کشور غیرقانونی باقی می‌مانند، زیرا قانون‌گذاران روسی به تعویق معرفی قانون ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهند. آناتولی آکساکوف، عضو دومای ایالتی، قول داد در ماه می 2023 چهار لایحه مربوط به استخراج کریپتو، مالیات و تسویه‌حساب بین‌المللی کریپتو را تصویب کند.

منبع: cointelegraph

تازه ترین ها

تو دنیای رمزارزها چه خبره؟

, , ,
نوشتهٔ پیشین
معرفی «بیت‌کوین» و پیدایش اون
نوشتهٔ بعدی
کسب درآمد از ایردراپ! همه‌چیز راجع‌به «ایردراپ»

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید